English
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

معرفی رشته کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی

کارشناسی ارشد در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی، آموزش های پیشرفته و پژوهش محور را در زمینه های نوظهور زیست شناسی مدرن، از سطح مولکولی و سلولی تا سطح سیستم، ارائه می دهد.

این رشته دانش و ابزارهای تجربی را برای درک عمیق مکانیسم های حیات و بیماری و ابزارها و درمان های تشخیصی مدرن، به ویژه در علوم بیولوژی تولید مثل، انکوبیولوژی و ... به دانشجویان علاقه مند به حرفه علمی در علوم زیستی و سلامت ارائه می دهد.

این دوره توسط دانشکده علوم و فناوری های نوین زیستی دانشگاه علم و فرهنگ و با همکاری پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی ارائه میگردد.

کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی یک مقطع کارشناسی ارشد دو ساله است. در سال اول، این برنامه شامل دوره ها، چرخش آزمایشگاهی و سمینارها است. سال دوم تمام وقت به پروژه تحقیقاتی، نگارش پایان نامه و دفاع اختصاص دارد.

هیئت علمی آموزشی شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ، پژوهشگاه رویان و سایر دانشگاههای بزرگ کشوراست. برنامه درسی به گونه ای برنامه ریزی  شده است که دانشجویان را در معرض زمینه های تحقیقاتی برتر قرار دهد و توسعه مهارت های تحلیلی، فنی و ارتباطی مورد نیاز زیست شناسان امروزی را در پی داشته باشد. هدف دوره های اصلی ارائه مفاهیم اساسی و ابزارهای تجربی در زیست شناسی سلولی مولکولی به همه دانشجویان با پیشینه های متنوع است.